4 Eylül 2015 Cuma

İnsan gayeye ulaşmak için çalışmayı sever


İnsan gayeye ulaşmak için çalışmayı sever

"İnsan gayeye ulaşmak için çalışmayı sever, fakat ulaşmayı pek istemez; bu hal hiç şüphesiz çok gülünçtür." "Ben kendi hayatımda, sizin cesaret edemeyip yarıda bıraktığınız şeyleri sonuna kadar götürdüm, o kadar; üstelik siz tabansızlığınızına sağduyu diyor, böylece kendi kendinizi aldatarak avunuyorsunuz." "... çünkü bence sevmek, manevi üstünlük kurmak, zorbalık etmek anlamına gelir." "Oturduğum daire beni insanlar aleminden gizleyen bir kabuk, bir muhafazaydı." "Henüz on altı yaşında olduğum halde kabuğuma çekilmiş, onları hayretle inceliyordum; daha o zamanlar bile görüşlerinin darlığı, uğraştıkları şeylerin, oyunlarının, konuşmalarının manasızlığı beni hayrete düşürüyordu. O kadar önemli olayları fark edemedikleri, insanı etkileyen, hayrete düşüren konulara ilgisiz kaldıkları için, ister istemez onları kendimden aşağı saymaya başladım."

Yeraltından Notlar (Dostoyevski)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder