18 Mayıs 2012 Cuma

Evren bir Fotokopi Makinasıdır





Evren bir Fotokopi makinasıymış bende yeni öğrendim :)))

Şu sıralar Aygut Ogüt'ün ikinci kitabını okuyorum hani şu ismi olmayan aynalı kitabını.

Daha önce kişisel gelişim kitapları pek ilgimi çekmezdi. Çok sevdiğim aslişkomun önerisi

üzerine başladım. Tam olarak kişisel gelişim nedir ne değildir diye bir kaç kaynaktan

okudum.Kişisel Gelişim;“Daha iyisini yapabilecekken daha kötüsünü yapmamak; daha fazlasını

bilebilecekken daha azına razı olmamak; daha çoğuna sahip olabilecekken daha azına razı

olmamak; daha iyilerle birlikte olma seçeneği varken vasatlarla ilişkide olmamak”

demekmiş. Kısacası “Kendinden daha fazlasını ve daha iyisini istemek, kendini tüm bunları

elde etmeye hazır hale getirmek” anlamına geliyor.

“Evrenden Torpilim Var”da egoyu, mutluluğu, yalan söylemeyi, kıyas yapmayı ve sinirlenmeyi

yeniden tanımlıyordu ‘aynalı kitap’ta ise, genel olarak egonun tanımı üzerinden insanın

kendisiyle ve hayatla kurduğu ilişkilerde mutluluğu bulmanın yollarına nasıl ulaşılacağı

üzerine anlatımlar yapıyo. Ayrıca kitabda karşılıklı sohbet ediyormuş gibi konuyu

anlatıyor.Hayattan seçilmiş esprili ve renkli örnekleri sayesinde çabucak okunabilen

kitap, çekim yasasından da bahsediyor. “İyi ya da kötü başımıza ne geliyorsa kendimiz

yapıyoruz” deniyor kitapda.

Benim ilgimi çeken bölüm ise Evreni bir fotokopi makinesine benzetiyo olması. Kitaptada

bir resim mevcut resimde ifade şu bir kağıda yazılan yazıların başlığı BUGÜN, ortada bir

fotokopi makinası var ve diğer taraftaki print edilen kağıdın başlığı ise YARIN :))) çok

esprili :)ama gerçek :)))

Mesela “Bugün mutsuzum” sözleriyle güne başlanırsa, fotokopi makinesi gibi olan

evren hemen çalışmaya başlıyor ve sizi bir sonraki güne bu sözleriniz üzerinden hazırlıyor

deniyor :)

“Seçenekler, seçenekler, seçenekler. Hayatımızın her anı bir seçenek” diyor. Yani

bugün mutsuz olduğunuzu söyleyerek bir tercih yapıyor ve tercihinizin getireceklerini de

beklemiş oluyorsunuz. Bir şeyin üstesinden ancak inanarak gelinebileceğini söylüyor.


Kavramlara yüklediğiniz anlamları tekrar sorgulamak, egonun nasıl çalıştığını anlamak ve

aslında kendinizle ilişkinizi çözümlemek konusunda bir kitap arıyorsanız, ‘aynalı kitap’

tam size göre diyebilirim.

Ben kitabı okumaya başladığımda okuduğum bir çok şeyi ugulamaya başladım ve gerçekten işe

yarıyor. Önceleri hadi ya cidden böylemi oluyor diye kendimle bile çeliştiğim zamanlar

oldu ama böyle... Gerçekten ne kadar pozitif üşünürsen o içindeki kahroası egoyu atarsan

hayat çok daha kolay oluyor.

Ayrıca 'Ayra şehri' adında bir sitesi var onuda incelenmesi tavsiye edilir.

8 yorum:

  1. Merhaba:) yağmurlu bir günde havamız güzel olsun dileklerimle:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bu kitabı okudum...oldukça güzel bir kitap, keşke hep pozitif bakabilsek, düşüncelerimizi yönetebilsek...bunu bir başarsak aslına hayatta mutluluğu da yakalamış oluyorsun..Sonuçta mutlulukta göreceli ;)

    YanıtlaSil
  3. Ben de inanmaya başlıyacagım.fotokopi makinesi aklıma yattı cicim,deniycemm evren duy sesimi artık güzel bir hayatım olsun...Yarın kitapları da alayım,inşallah içimde ki sıkıntkeder gider yepyeni yapıncak olurum artık yüzüm gülsün istiyorum..Teşekkürler canım...

    YanıtlaSil
  4. Kuantum fiziği der ki: "Düşüncelerimiz birer mıknatıstır. Pozitife odaklanırsan, pozitif düşünürsün." Bilinçaltımızda yatan her duygu ve düşünce evrende tezahür eder. Yani kitapta bahsedildiği gibi fotokopi makinası bizim düşüncelerimizi, duygularımızı kopyalar ve evrene mesaj gönderir. Gönderilen o mesaj daha sonra bize aynı şekilde geri döner. Tabii bunu algılamanın en önemli yolu inanmaktan geçiyor.. Biraz daha araştırırsanız hayatınızı değiştirebilecek düşünce teknikleriyle karşılaşacaksınız.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Bazı şeylerin geç farkına vardım, ama vardım :) Kuantum hakkındaki paylaşımınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Yararlı paylaşımlarınızdan ve bilgilerinizden dolayı teşekkür ederiz.Apple Servisleri olarak sunumlarınızın devamını bekleriz.

    YanıtlaSil